22 liepos, 2012

Mano santykis su menu. Pasiaiškinimas viešai

Praėjusią dieną ŠU dailės galerijoje filmavome parodą. Ant mūsų televizijos kažkodėl pyklelėjęs parodos kuratorius ne itin maloniai su manim bendravo. Kai paklausiau plačiau papasakoti apie Mark Rothko (dailininką, kurio darbai tąkart kabėjo galerijoje), vyriokas sarkastiškai nusivaipė, mestelėdamas komentarą, kad "tai yra pasaulinio garso dailinkas ir kiekvienas išsilavinęs žmogus turėtų jį žinoti". Tada šitą sakinį priėmiau asmeniškai. Įsižeidžiau. Ir tik dabar, žiūrėdama filmą, kaip grafikai piešia ant keramikinių plytelių, supratau kodėl.

Mano šeima nėra ir niekada nebuvo menininkai, bet tiek tėtis, tiek mama turi to gyslelę. Tėtis nuo vaikystės dainavo chore, mama puikiai jaučia spalvas, estetiką, turi skonį menui. Aš ir mano dvi seserys irgi šitai atsinešėm gimdamos. Abi sesės baigė dailės mokyklą, viena ir kita bandė groti, dainuojam, aš irgi vis kokia kūryba užsiimu. Bet nieko iki galo... Nesame nei talentingos dainininkės, nei muzikantės, nei dailininkės ar dar karžkas. Tokios visų galų meistrės su trupučiu pretenzijos į kūrybą, bet nieko didelio ir visiškai aiškaus.

Norėjau studijuoti menus. Galvojau, kad studijos man padės sudaiginti ir išauginti pupą iš to mažo meno grūdo. Kažkodėl užsispyrusi maniau, kad tik studijos ir niekas kitas man atvers duris į kūrybą. Svaisčiojusi apie įvairius dizainus, įstojau į žurnalistiką. Mano laimei ar nelabai, ją pabaigiau, tuo sužlugdydama galimybę perstoti į "menus". Dabar, už antrą balakaurą turėčiau mokėti visą pilną sumą, o visi menininkai, kuriuos tik pažįstu ir su kuriais diskutavau šitą galimybę sakė, kad pinigų suma neverta meno studijų kokybės Lietuvoje. Užsienis dar tolimesnis. Aš neturiu piešimo įgūdžių (nors gal pagrindai yra), mano portfolio per megėjiškas, kad sudominčiau stojimo komisijas. Be to, reiktų viską palikti Lietuvoje (šį kartą ir Eligijų, tikriausiai) ir vėl pradėti viską nuo pradžių...

Štai dėl ko pykau ant taiklų komentarą pasakiusio kuratoriaus. Aš niekad neieškojau alternatyvų, neperskaičiau visų meno albumų, neaplankiau visų meno galerijų - nes visada buvau kvailai užsispyrus galvodama, kad "menas manęs nepriėmė". Reikėjo pakovoti...


3 komentarai:

  1. idomiai tu cia. kaip supranu zadi studijuoti menus? ar neimanoma kaip nors imti ir daryti mena be issimokslinimo? (jei pinigine eksperimentuoti leistu)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. ne, nežadu. piniginė, kaip pats/pati sakote, neleidžia. Bet galvoju apie individualių pamokų lankymą, nes kursų Šiauliuose nėra.

      Monika

      Panaikinti
  2. Ak, mažiau analizių daugiau darbų, kodėl esi tokia atlaidi savo aplinkai, bet ne sau... ? ;)

    AtsakytiPanaikinti